Et pendlerkort giver dig billigere rejser på færgerne til Samsø
Pendlerkort
Til dig der rejser som gående med færgen til Samsø
Et pendlerkort er et rabatkort til gående på færgerne til Samsø
Rejser du tit med færgen til Samsø som gående, kan du med fordel købe et pendlerkort. Det koster 150 kr. i oprettelse. Kortet giver 15% i rabat på alle dine rejser som gående med vores to færger til Samsø. Altså både med hurtigfærgen fra Aarhus til Samsø og vores færgen fra Hou til Samsø.
Bestilling af pendlerkort
Du bestiller et pendlerkort her.
Når det er lavet kan du afhente det på kontoret, enten i Hou Havn eller Sælvig Havn. Du betaler ved afhentning.
Du kan godt tage cyklen med
Pendlerkortet giver rabat som gående på begge vores færger til Samsø, men du må gerne tage cyklen med. Dog skal du så bestille billetten i forvejen. Det gør du ved at logge ind her.
Vilkår for pendlerkort
Du skal acceptere vores vilkår for pendlerkort inden oprettelse.
Se vilkår her
Pris
Det koster 150 kr. at få oprettet et pendlerkort. Derefter får du 15% i rabat på alle dine rejser som gående med vores færger til Samsø.
Se priserne her
Kortet er personligt
Pendlerkortet er personligt. Det er forsynet med navn og billede. Det skal vises ved ombordstigning sammen med din billet.
Kreditkort skal tilknyttes
For at dit pendlerkort virker, skal der tilknyttes et kreditkort. Husk, derfor at skifte kreditkort, hvis du får et nyt ellers virker kortet ikke.
Skift kreditkort ved at logge ind her.
Det tager 1-5 hverdage
Det tager os 1-5 hverdage at oprette dit pendlerkort. Husk du skal sende et pasbillede med din oprettelse.
Hvad er værd at vide for dig der rejser ofte til Samsø?
Spørgsmål og svar
om Pendlerkort og Tur-aftale
Pendlerkort - gående
Et pendlerkort er et kort til dig, der rejser ofte til Samsø.
Kortet giver 15% i rabat på færgebilletten.
Kortet er personligt og koster 150 kr.
Du får et pendlerkort ved at oprette en aftale om pendlerkort med os.
Det koster 150 kr. at oprette kortet. Herefter får du 15% i rabat på billetten som gående.
Der skal tilknyttes et kreditkort til kortet og så trækkes der automatisk på kortet for dine rejser.
Ja, du kan bruge dit pendlerkort både på vores færge mellem Samsø og Hou og vores hurtigfærge mellem Aarhus og Samsø.
Du får 15% i rabat i forhold til normalprisen.
Du finder priserne her.
Ja, hvis du vil være sikker på at komme med færgen skal du booke i forvejen. Det kan du gøre ved at logge ind med dit kundenummer og adgangskode på vores hjemmeside her.
Hvis du ikke kender dit kundenummer (står ikke på ø-kortet) og adgangskode, kan du kontakte os og få det oplyst.
Husk, at din reservation bortfalder, hvis du ikke checker ind senest 10 minutter før afgang.
Ja, online ved at logge ind med adgangskode og kundenummer her.
Men du kan desværre ikke købe en returbillet i automaterne, men vi kan gøre det for dig på kontoret, hvis du kommer i god tid før afgang.
For at opretholde din pladsreservation, og være sikker på at komme med, skal du checke ind senest 10 minutter før afgang.
Nej, pendlerkortet er personligt og misbrug af ø-kortet udløser en kontrolafgift på 800 kr.
Kontrolafgifter registreres på din ø-kort-aftale og ved 2 gentagne forseelser lukkes din aftale i op til ét år.
Ja, der udføres regelmæssigt billetkontrol både i havnene og ombord. Så husk at opbevare billetten under hele rejsen.
Det er dig som kunde, der har ansvar for at have korrekt billet. Hvis du ikke har korrekt / gyldig rejsehjemmel udstedes en kontrolafgift på 800 kr. og der skal købes standard billet.
Kontrolafgifter registreres på din aftale og ved 2 gentagne forseelser lukkes din aftale i op til ét år.
Du opdaterer dit kreditkort på følgende måde:
- Log ind med dit kundenummer og adgangskode her.
- Tryk på “Rediger kort”. Du bliver derefter viderestillet til Nets, hvor du laver opdateringen.
Det er dit ansvar som kunde, at du har et kreditkort på din aftale. Har du ikke et kreditkort på din aftale, kan du ikke rejse på din aftale og må derfor købe en almindelig billet på havnen.
Samsø Rederi kan ikke opdatere dit kreditkort for dig, da vi ikke har adgang til dette i vores system. Dette foregår alt sammen hos Nets.
Der er kommet ny lov om netbetalinger. Og vi har lavet en vejledning i hvordan du opdaterer dit kreditkort hos Nets her.
Hvis du ikke kender dit kundenummer og adgangskode til dit ø-kort, kan du henvende dig til os og få det oplyst.
Tur-aftale - bil
En Tur-aftale er en aftale mellem dig og Samsø Rederi om rejser med bil på ruten Hou – Samsø.
Aftalen giver 15% i rabat på overfarten.
Du opretter en Tur-aftale ved at udfylde vores oprettelsesformular her.
Når vi har modtaget din oprettelse, skal vi have dig oprettet i systemet. Dette kan tage 1-3 hverdage.
Når du er blevet oprettet modtager du en email med dit kundenummer og adgangskode, samt en vejledning i hvordan du aktiverer din aftale, ved at tilføje dit kreditkort til aftalen.
Du får 15% i rabat i forhold til normalprisen.
Du finder priserne her.
Ja, hvis du vil være sikker på at komme med færgen skal du booke i forvejen. Det kan du gøre ved at logge ind med dit kundenummer og adgangskode på vores hjemmeside her.
Husk, at din reservation bortfalder, hvis du ikke checker ind senest 10 minutter før afgang.
For at opretholde din pladsreservation og være sikker på at komme med, skal du checke ind senest 10 minutter før afgang.
Ja, du kan sagtens sætte en trailer eller campingvogn bag på bilen, husk at bestille plads.
Ja, du kan have lige så mange biler du vil på din aftale. Du skal dog være opmærksom på, at du kun kan rejse med én bil per afgang.
Så hvis du har flere biler der skal med på samme afgang, skal du oprette flere aftaler.
Nej, aftalen er personlig
Nej, der skal være en fører af bilen med på overfarten.
Hvis din bil skal med uden fører skal du booke en standard billet til en førerløs bil. Booking af førerløs bil sker telefonisk på tlf. 70225900.
Du opdaterer dit kreditkort på følgende måde:
- Log ind med dit kundenummer og adgangskode her.
- Tryk på “Rediger kort”. Du bliver derefter viderestillet til Nets, hvor du laver opdateringen.
Det er dit ansvar som kunde, at du har et kreditkort på din aftale. Har du ikke et kreditkort på din aftale, kan du ikke rejse på din aftale og må derfor købe en almindelig billet på havnen.
Samsø Rederi kan ikke opdatere dit kreditkort for dig, da vi ikke har adgang til dette i vores system. Dette foregår alt sammen hos Nets.
Der er kommet ny lov om netbetalinger. Og vi har lavet en vejledning i hvordan du opdaterer dit kreditkort hos Nets her.
Hvis du ikke kender dit kundenummer og adgangskode til din Fritidssamsing-aftale, kan du henvende dig til os og få det oplyst.
Nej, antallet af passagerer der tastes i gaten er vigtigt i forhold til sikkerheden ombord.
Kort fortalt, er det vigtigt, at vide hvor mange der skal være redningsveste til 🙂
Nej, alle skal ved ombordstigning kunne fremvise en gyldig billet.
Ellers kan vi ikke holde styr på antal passagerer i forhold til sikkerheden.
Hvis du mangler en passager i bilen, må du dog godt vente med at køre ombord indtil passageren er ankommet, hvis det selvfølgelig er inden afgangstidspunkt 🙂
Hvis du er dårligt gående eller i kørestol, kan du holde tæt på elevatoren på færgen.
For at kunne holde tæt på elevatoren, kan du i forvejen bestille billet til en handicapbil eller trykke på “Hjælp” i automaten og du vil så blive henvist til banen for handicapbiler.
Ja, der udføres regelmæssigt billetkontrol både i havnene og ombord. Så husk at opbevare billetten under hele rejsen.
Det er dig som kunde, der har ansvar for at have korrekt billet. Hvis du ikke har korrekt / gyldig rejsehjemmel udstedes en kontrolafgift på 800 kr. og der skal købes standard billet.
Kontrolafgifter registreres på din aftale og ved 2 gentagne forseelser lukkes din aftale i op til ét år, ligesom dit ø-kort inddrages.
Man sejler da til en ø..
Overfarten er en oplevelse i sig selv
Samsø - et levende samfund midt i Danmark
Tid til Samsø?
På Samsø tager vi os god tid til det vigtige: Vores familie, os selv og hinanden. God tid til fællesskaber og fælles eventyr. Og ikke mindst god tid til Samsø.
Hvem ved? Måske det er ved at være tid til at flytte til Samsø.
Danmarks hyggeligste pendlerrute ..
Udtalelser fra pendlere
Kom i kontakt med Samsø Rederi
Vi sidder klar til at hjælpe dig
Ring til os på 70225900
Telefonerne er åbne:
Alle dage 8.00 – 16.00
Vi svarer på mails alle dage mellem
kl. 06.00 – 19.00